تعداد جان باختگان کرونا در فارس به ۴۵۹۸ نفر رسید.
کد خبر: ۹۶۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 01 June 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: با جان باختن هشت هم استانی دیگر بر اثر کرونا از دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون چهار هزار و ۵۹۸ نفر شد.
دکتر سید روح الله حسینی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۰۹ هزار و ۵۴۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۶۲ هزار و ۶۰۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
وی گفت: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۴ هزار و ۹۹۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۷۶۱ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۷۸ هزار و ۳۶۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز یک هزار و ۱۲۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۶۳بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
دکتر حسینی گفت: ۲۵۴ هزار و ۵۲۸ نفر از ابتدای شیوع کرونا در فارس تاکنون بهبود یافته اند که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
وی با اشاره به ممنوعیت سفر‌های بین استانی در تعطیلات آخر هفته، از مردم استان خواست تا با جدی گرفتن نکات پیشگیرانه در مقابله با کروناویروس، پرهیز از سفر‌های غیرضرور و دورهمی‌های خانوادگی، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و احترام به محدودیت‌های کرونایی، با مجموعه سلامت در مبارزه با این ویروس سهیم باشند.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار